lørdag 31. mars 2012

Vil du bli blikkenslager?

En solid utdanning i et spennende yrke! Et håndverk for fremtiden!

Hvis du vurderer å satse på en karriere som blikkenslager, kan du få mer info og inspirasjon på VBL sine hjemmesider:

www.vbl.no/bli-blikkenslager.

Funfact: Loddevann kan lages ved at man legger sinkbiter i saltsyre.

Som metode er lodding den eldste måten å binde sammen metaller på - den er faktisk flere tusen år gammel. Så naturligvis er blikkenslagerfaget et eldgammelt håndverk.

På bildet under ser vi et eksempel hvor jeg har loddet sammen skjøten i en pyramidehatt. I dette tilfellet et mye bedre alternativ enn å bruke popnagler - både estetisk og kvalitetsmessig. Som du kanskje legger merke til, har jeg brukt popnagler av kobber for å feste pyramidehatten til stammen.


3 kommentarer:

  1. meget bra blogg.
    Husk jeg er her med min nettbutikk

    SvarSlett
  2. hører ikke fra deg,har du ikke sett mine kommuntarer

    SvarSlett
  3. Veldig al right hjemmeside. Mye god informasjon om blikkenslagere

    SvarSlett